fredag 15 oktober 2010

Märkligt möte

För några kvällar sedan blev jag stoppad av en kille när jag var påväg hem från en föreläsning. Han frågade på engelska om han kunde få låna min mobiltelefon. Det fick han. Men först tyckte han att vi kunde göra sällskap en bit på vägen. Han berättade att han kom från Kairo, att han hade bott i Lund i två år och att han tyckte Sverige var alldeles för dyrt och kallt. Han tyckte att jag verkade trevlig och frågade var jag hade min pojkvän. Sen tror jag att han försökte sälja parfym till mig, men det nappade jag inte på och när inte det fungerade frågade han om han kunde få låna 100 kronor. Det fick han inte och det var slutet på det mötet.

/Lilla syster

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla syster, du är en magnet för mäkliga möten med märkliga män.
/Stora

Lilla sa...

Eller hur! Det är ganska roligt ändå!