fredag 4 juni 2010

Kanelbullar in Italia

Igår bakade jag och K kanelbullar, i sällskap av N som lagade maten. Det gick bra, trots ugnen. Bullarna blev bara lite brända i botten, men det är helt och hållet ugnens fel. Jag blev också lite bränd, på underarmen av den varma plåten. K klagade på mängden margarin. Alldeles för mycket enligt henne. Så mycket margarin använder man minsann inte i Norge. Ändå tog jag mindre margarin än vanligt. Jag hade gärna tagit lite till. Bullarna blev goda, inte alls lika goda som dem vi fick i Sverige, men goda. Aldrig har jag väl ätit så mycket nybakta bullar på en gång. Jag blev dock hindrad från att dricka mjölk till. Pupupupu.

Idag när jag kom in i köket fanns det bara en stackars bulle kvar, och så ett berg av disk...

/Lilla syster

2 kommentarer:

Stora sa...

Jag säger då det, du och varma plåtar är en sällsynt dålig kombination...

Men vad som upprör mig mer:

Till kanelbullar ska man ha sjukligt mycket margarin, det vet väl alla! Vad är detta för upprörande okunskap?

Pupupupu, varför fick du inte dricka mjölk till bullarna? Nybakta bullar ska drickas med kall mjölk, det vet väl alla?

Jag känner mig nästan manad att skriva till allas vår Magdalena Ribbing. Nästan.

Lilla sa...

Jag fick inte dricka mjölk därför att vi drack vin och för att vi var i Italien. Mjölk kunde jag dricka på morgonen.

Skriv ett skojigt brev till Magda och se om hon svarar!