fredag 4 juni 2010

Skorpioner, skorpioner



Häromnatten var jag hemma hos N. Inget ovanligt. Just denna natt hände dock något speciellt. Något som N aldrig kommer att glömma.

N satt och kopplade av i soffan i vardagsrummet, under den där klassiska bilden där ett gäng arbetare sitter och äter lunch på en balk hööögt upp i luften. Där, precis ovanför en av arbetarna såg jag en liten skorpion, mindre än en decimeter från N's huvud. Jag sa lugnt till N att flytta på sig. Jag pekade på skorpionen och N flög upp ur soffan. Han blev lite galen, sådär som folk brukar bli när de ser kryp. Han rufsade sig i håret, kliade sig lite överallt och sprang runt. En av killarna som N bor med kom ut i köket och tillsammans med N försökte han få ut den lille rackaren. Jag stod bara och tittade på och lät männen göra allt jobb. Det var underhållande måste jag säga. Efter ett bra tag fick de ut skorpionen och N lugnade sig med en cigarett (den enda på hela dagen). Därefter gick han runt lite i lägenheten på jakt efter fler skorpioner. Han hittade inga fler skorpioner. Han hittade dock en insekt, som ska ha varit "enorm". Han vände uppochner på hela sitt rum i jakt på insekten, som han tillslut fick tag i. Den lille stackaren gick ett våldsamt öde till mötes.

Jag har sedan tidigare upptäckt att N har lite problem med småkryp. Jag har dock aldrig sett honom så uppspelt förut. Han visste inte att det fanns skorpioner i Italien och det här var första gången han såg en. För mig var det tredje gången. Jag tycker dock att de italienska skorpionerna är lite lame. De är inte aggressiva och de är varken särskilt stora eller giftiga. Ett stick av en skorpion känns ungefär som ett getingstick. De är astråkiga. Det enda tuffa med dem är själva utseendet.
/Lilla syster

1 kommentar:

Stora sa...

Hahahahaha!