tisdag 23 februari 2010

Diane, I'm holding in my hands a small box of chocolate bunnies


Jag konstaterar att bästa Kyle MacLachlan fyllde 51 år igår, vilket jag såklart tänker fira med en kopp damn good coffee imorgon.

De senaste åren har MacLachlan gjort rätt mycket tv - som Trey MacDougal i Sex and the City och Orson Hodge (applåderar namnet) i Desperate Housewives (applåderar inte). Där spelar han som vanligt lite stiff och lite kufisk, men det är ju såklart i hans forna glans jag föredrar honom. Och i David Lynchs regi.

I rollen som Jeffrey Beaumont i Blue Velvet är han perfekt, och han är ännu bättre som den diktafonpratande, pajätande Special Agent Dale Cooper i bästa Twin Peaks.

Jag tycker Kyle ska göra som Dale säger till sheriff Truman:

"Harry, I'm going to let you in on a little secret. Every day, once a day, give yourself a present. Don't plan it. Don't wait for it. Just let it happen. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot black coffee."

Word.

... och han var med i Showgirls också, hur i hela världen kunde jag nästan glömma det?

/Stora syster

2 kommentarer:

Stora sa...

Jag funderar nästan på att dedikera ett inlägg till David Lynchs hår.

Lilla sa...

Gör det!!!