tisdag 16 februari 2010

Om semlor, gelato och annat som man inte blir kursiv men fet av

Idag, Lilla syster, är det dags för hela Sverige att bli lite fetare, det är nämligen Fettisdagen! Som en äkta traditionalist, som får en bekymrad rynka i pannan när hon går förbi ett konditori med semlor i skyltfönstret redan i januari, har jag såklart väntat tills idag med att sätta tänderna i bullen, slicka i mig grädden ur mungipan och sikta lite extra florsocker ovanpå pappas.


När jag kommer till Italien får du bevisa att italienarna kan mer än glass och Baci (som om inte det skulle räcka!). De där julkakorna du hade med dig när du var hemma var ju ingen höjdare. Alls. Eller, den ena vet jag inte, det är ingen som har varit sugen nog för att prova. Jag tror oblatkakan avskräckte.

Snälla, bliv världens främsta glasstillverkare! Jag älskar glass. Jag skulle dyrka dig!

/Stora syster

Inga kommentarer: