lördag 20 februari 2010

Vi har bara börjat

När man inte orkar skriva ihop något eget samplar/snor/citerar man vad andra har sagt eller skrivit. Jag har gjort det ganska mycket på sista tiden. Andras visdom är den bästa visdomen, tycker hon som inte tycker om att tänka för mycket själv. Jag hade tenta igår, och med lite kreativt ljugande tror jag att jag klarade den ganska bra. På måndag börjar nästa delkurs, men jag jobbar istället. Jag längtar till måndag.

Känns det inte lite konstigt när jag säger att jag längtar till måndag, Lilla syster?

Helgen är också ganska bra, jag spenderar den med att läsa ut böcker, hittills Kunzelmann & Kunzelmann och Markurells i Wadköping (jag sneglar lite på Buddenbrooks i bokhyllan, men det känns övermäktigt. Fast den verkade lovande, minns jag att jag tyckte) och lyssnar på musik.

Jag är alldeles alldeles ensam i lägenheten.

Jag önskar mig solsken, vår, att få plocka fram ballerinaskorna, mer jobb och en puss eller fem. Jag önskar mig ett liv i en annan stad. Fast man kan ju inte få allt, alltid, hela tiden, tänker jag. Jag tänker också att det kan man, kanske inte hela tiden, men man kan få nästan allt.

/Stora syster

2 kommentarer:

Lilla sa...

Du längtar till måndag på en lördag?! Sei pazza. Och vadå för jobb?? Raccontami!

Stora sa...

Ja, precis, sei pazza!
Förlagsjobb, systra mi, fast det är topphemligt, så jag kan inte säga mer, speciellt inte här, ifall det skulle slinka i nån besökare eller så. Det är ju mer jobbet jag längtar till än måndagen i sig, om man säger så.