torsdag 4 februari 2010

I min väska


Idag åkte jag hem, Lilla syster! Jag ska vara hemma tills på tisdag och mest sitta i mammas soffa, hade jag tänkt. Och förstås träffa mina finingar så mycket jag bara kan. Fast i morgon ska jag jobba på mammas jobb. Uppstigning 05.30!

Med mig i resväskan hade jag ett gäng böcker. Ska man vara hemma i fem dagar och har varit lite dålig på att plugga på tentan som man snart ska ha får kroppen lida av tunga väskor. Överst i högen ligger Ordinary Men - Reserve Police Battalion 101 and the Final Solution in Poland av Christopher R. Browning (som ska vara läst och analyserad till på onsdag), 230 gram, Europa och världen under 1900-talet av Klas-Göran Karlsson, 465 gram, och Nordens historia av Harald Gustafsson, 805 gram.

Och till slut den ambitiösa titeln A History of World Societies av ett helt gäng författare. Vikt: 2532 gram.

Det ger en totalvikt på över 4032 gram. I don't suffer for art, I suffer for history!
/Stora syster

2 kommentarer:

Lilla sa...

Vad har du gjort på mammas jobb? Trevlig läsning!

Stora Syster och Lilla Syster sa...

Städat, städat, städat!