lördag 13 februari 2010

Gelato artigianale a domicilio

Häromkvällen var jag hemma hos N och E. Tio i elva på kvällen blev E sugen på glass. Han rotade då fram ett reklamblad om hemleverans av glass! Fram till kl 23 kunde man beställa. Vi bestämde oss snabbt för att ta ett halvt kilo glass i fyra olika smaker och så ringde E till gelaterian. Tyvärr kunde vi inte få glass just den här kvällen, för det ösregnade ute och det stackars glassbudet hade fått riskera sitt liv för att leverera lite glass till oss.

Tänk vad fantastiskt att kunna beställa glass och sen få den levererad vid dörren! Jag tror jag ska lära mig att göra äkta italiensk glass och starta en gelateria någonstans i Sverige, kanske med hemleverans om det blir i någon större stad. Jag skulle bli stormrik! Eller vad tror du, stora syster?

/Lilla syster

1 kommentar:

Stora sa...

Jag hoppas starkt på att det blir verklighet, i alla fall.