måndag 8 februari 2010

Helgen som gått

Kära syster! Hur har helgen varit? Min har varit riktigt härlig. I lördags tog jag det lugnt och pluggade faktiskt! Jag läste över 50 sidor lingvistik. Inte så illa.

Söndagen tillbringades först på museum tillsammans med N, en portugisisk tjej och en turkisk kille. Vi var på ett musikmuseum och ett arkeologimuseum, båda med gratis inträde. Jag kan varmt rekommendera att ha med sig en arkeologistudent med sig när man går på arkeologimuseum!

Sen gick vi allihop hem till N och lagade mat. Efter att de andra hade gått hem tittade jag och N på dokumentären Videocracy. Helt fantastiskt bra! Den motsvarade alla förväntningar. Se den!

Innan jag gick hem från N igår kom vi överens om att jag skulle ta med grönsaker och farro och komma hem till honom för att äta lunch idag någon gång mellan kl 12 och 13. Jag kom runt halv ett. Då var herrn ännu inte uppstigen. Jag fick då äran att väcka honom. Det uppskattades!

Efter att vi hade ätit hjälpte jag honom att sätta upp lappar om uthyrning av hans gamla casa. Det är nämligen så att N måste hitta en person som kan överta hans gamla rum för att få tillbaka sin caparra, vilket är en summa man betalar som säkerhet när man flyttar in och sedan får tillbaka när man flyttar ut. Hans caparra är på två månadshyror, så det handlar om ganska mycket pengar. Vi tejpade alltså upp lappar längsmed hela Via Zamboni, universitetsgatan i Bologna, och hoppas nu på att någon hör av sig.

/Lilla syster

3 kommentarer:

stora sa...

Nej, 50 sidor lingvistik är tusan inte illa!

Ska absolut kolla in Videocrazy.

Vad är farro egentligen? Typ bröd?

Är han svårväckt och vrång, din N, eller uppskattade han väckningen på riktigt?

Hoppas det går bra att hitta någon ny till lägenheten. märkligt system ni har där i Bologna, Italien.

Lilla sa...

Farro är typ matvete.

N uppskattade väckningen på riktigt och önskar nu att han alltid kan få bli väckt så.

Stora sa...

Ja, just det, det visste jag ju.

Härligt!